zondag 6 december 2015

Kokkerellen met Okkie

Mijn Indische vader, seiner bij de koninklijke marine, had een collega seiner, genaamd Okkie Fuerrer, ook een Indisch man. Zijn recepten voor de Indische keuken op kladpapier waren al een begrip onder marinemensen voordat er een receptenboekje uitkwam. Dat receptenboekje heeft jaren de keuken van ons thuis gedomineerd, met alle gebruikssporen van dien. Tijdloze recepten! Je kunt het boekje nog kopen op internet. En er worden nog steeds recepten uit gepubliceerd in het vakblad van de verbindingsdienst van de marine.





6 opmerkingen:

  1. Hallo, Ik zag dat uw vader, de Hr. Fürrer, kende. Ik ben een zwager van de Hr. Otto Fürrer en ben nog steeds op zoek naar de 1e uitgave van de recepten. Het was een geprint exemplaar, mi. nog niet uitgegeven door een uitgever. Weet u wellicht iemand die dat exemplaar heeft en bereid is te verkopen? Ik heb nl. alle uitgaven, alleen deze ontbreekt.
    Mvg. Roel Bolt
    Apeldoorn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een copy van het origineel zoals dat 40 jaar geleden bij de KM te krijgen was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag dan een mailtje naar mijn mailadres.

      Verwijderen
    2. Hallo. Zou ik daar een kopie van mogen hebben? Ik verneem wel wat de kosten zojn

      Verwijderen
  3. Hallo, lees nu pas dit bericht. Zou ik tegen betaling daar een kopie van mogen hebben. Bvd. Roel Bolt Apeldoorn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees het (ook) nu pas. Wij hebben nog een exemplaar in een ringband! Op elke pagina een recept en een tekening.

    BeantwoordenVerwijderen